Przejdź do menu Przejdź do treści

dr Joanna PITURA

  dr Joanna PITURA

Adiunkt badawczo-dydaktyczny

Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego

joanna.pitura@uken.krakow.pl

tel: tel: +48 12 662 69 54

ul. Karmelicka 41

pok: pok: 309

ORCID: ORCID: 0000-0003-1659-1995

publikacje:

http://bgbase.uken.krakow.pl/

Stanowisko:

  • Adiunkt badawczo-dydaktyczny

Pełnione funkcje w Instytucie/Uniwersytecie:

  • Opiekun naukowy studenckiego koła naukowego SNEC

Stopnie naukowe:

  • 2015; Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa;
    Uniwersytet Warszawski, Instytut Anglistyki;
    Tytuł pracy: „Stress and occupational burnout in Polish teachers of English – an empirical study”;
    Promotor: prof. dr hab. Hanna Komorowska-Janowska, Uniwersytet Warszawski;
    Recenzenci: prof. UAM dr hab. Krystyna Droździał-Szelest, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, prof. UW dr hab. Romuald Gozdawa-Gołębiowski, Uniwersytet Warszawski.

Dyscyplina naukowa:

  • Językoznawstwo

Katedra:

  • Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego

Zainteresowania badawcze:

  • uczenie się i nauczanie języka obcego w dobie sztucznej inteligencji,
  • dydaktyka cyfrowa,
  • socjalizacja językowa w szkole wyższej,
  • metodologia badań edukacyjnych,
  • pisanie tekstów akademickich,
  • gamifikacja,
  • zarządzanie wiedzą osobistą.

Prowadzone zajęcia:

  • Metody badawcze w edukacji językowej,
  • Pisanie tekstów akademickich,
  • Seminarium magisterskie,
  • Gamifikacja,
  • Zarządzanie wiedzą osobistą,
  • Praktyczna nauka języka angielskiego

Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:

  • European Association for the Teaching of Academic Writing,
  • International Systemic Functional Linguistics Association,
  • Polskie Towarzystwo Neofilologiczne.

Wybrane wykłady gościnne:

  • 2019; “Designing technology-mediated genre-based instruction to develop L2 speaking skills among English Philology students” – SPREMI seminar, Åbo Akademi University, Turku, Finland

Najważniejsze publikacje:

Monografie

  • Pitura, J.  (2022). Gamification for engagement with language learning tasks. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.

Artykuły

  • Pitura, J., Kaplan-Rakowski, R., & Asotska-Wierzba, Y. (2024). The VR-AI–Assisted Simulation for Content Knowledge Application in Pre-Service EFL Teacher Training. TechTrends.
  • Pitura, J. (2024). Enhancing advanced vocabulary in EFL writing: an AI-assisted intervention for English studies students in Poland. Journal of China Computer-Assisted Language Learning.
  • Pitura, J., Turula, A., Nowak, S., Jakubik, J., & Asotska-Wierzba, Y. (2024). Mapping the landscape of serious digital language learning games: Towards a Serious-Digital Game-based Language Learning (S-DGBLL) teacher competence framework. Neofilolog, 62/2, 482-501.
  • Pitura, J. (2024). Participatory action research: advocacy and activism for promoting social justice in and through CALL. Computer Assisted Language Learning.
  • Pitura, J. (2023). Using the e-questionnaire in qualitative applied linguistics research. Research Methods in Applied Linguistics, 2(1), 100034.
  • Pitura, J. (2023). Digital Note-Taking for Writing. In Digital Writing Technologies in Higher Education: Theory, Research, and Practice (pp. 101-119). Cham: Springer International Publishing.
  • Pitura, J. (2022). Technology-enhanced socialisation into disciplinary writing in L2: insights from the perceptions of MA TEFL students. Computer Assisted Language Learning, 35(9), 2361-2390.
  • Pitura, J. (2022). Developing L2 speaking skills in English-medium EFL higher education. Innovation in Language Learning and Teaching, 16(2), 118-143.