dr Joanna PITURA
Adiunkt badawczo-dydaktyczny
Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
ul. Karmelicka 41
pok: pok: 309
ORCID: ORCID: 0000-0003-1659-1995
publikacje:
http://bgbase.uken.krakow.pl/Stanowisko:
- Adiunkt badawczo-dydaktyczny
Pełnione funkcje w Instytucie/Uniwersytecie:
- Opiekun naukowy studenckiego koła naukowego SNEC
Stopnie naukowe:
- 2015; Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa;
Uniwersytet Warszawski, Instytut Anglistyki;
Tytuł pracy: „Stress and occupational burnout in Polish teachers of English – an empirical study”;
Promotor: prof. dr hab. Hanna Komorowska-Janowska, Uniwersytet Warszawski;
Recenzenci: prof. UAM dr hab. Krystyna Droździał-Szelest, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, prof. UW dr hab. Romuald Gozdawa-Gołębiowski, Uniwersytet Warszawski.
Dyscyplina naukowa:
- Językoznawstwo
Katedra:
- Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
Zainteresowania badawcze:
- uczenie się i nauczanie języka obcego w dobie sztucznej inteligencji,
- dydaktyka cyfrowa,
- socjalizacja językowa w szkole wyższej,
- metodologia badań edukacyjnych,
- pisanie tekstów akademickich,
- gamifikacja,
- zarządzanie wiedzą osobistą.
Prowadzone zajęcia:
- Metody badawcze w edukacji językowej,
- Pisanie tekstów akademickich,
- Seminarium magisterskie,
- Gamifikacja,
- Zarządzanie wiedzą osobistą,
- Praktyczna nauka języka angielskiego
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:
- European Association for the Teaching of Academic Writing,
- International Systemic Functional Linguistics Association,
- Polskie Towarzystwo Neofilologiczne.
Wybrane wykłady gościnne:
- 2019; “Designing technology-mediated genre-based instruction to develop L2 speaking skills among English Philology students” – SPREMI seminar, Åbo Akademi University, Turku, Finland
Najważniejsze publikacje:
Monografie
- Pitura, J. (2022). Gamification for engagement with language learning tasks. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
Artykuły
- Pitura, J., Kaplan-Rakowski, R., & Asotska-Wierzba, Y. (2024). The VR-AI–Assisted Simulation for Content Knowledge Application in Pre-Service EFL Teacher Training. TechTrends.
- Pitura, J. (2024). Enhancing advanced vocabulary in EFL writing: an AI-assisted intervention for English studies students in Poland. Journal of China Computer-Assisted Language Learning.
- Pitura, J., Turula, A., Nowak, S., Jakubik, J., & Asotska-Wierzba, Y. (2024). Mapping the landscape of serious digital language learning games: Towards a Serious-Digital Game-based Language Learning (S-DGBLL) teacher competence framework. Neofilolog, 62/2, 482-501.
- Pitura, J. (2024). Participatory action research: advocacy and activism for promoting social justice in and through CALL. Computer Assisted Language Learning.
- Pitura, J. (2023). Using the e-questionnaire in qualitative applied linguistics research. Research Methods in Applied Linguistics, 2(1), 100034.
- Pitura, J. (2023). Digital Note-Taking for Writing. In Digital Writing Technologies in Higher Education: Theory, Research, and Practice (pp. 101-119). Cham: Springer International Publishing.
- Pitura, J. (2022). Technology-enhanced socialisation into disciplinary writing in L2: insights from the perceptions of MA TEFL students. Computer Assisted Language Learning, 35(9), 2361-2390.
- Pitura, J. (2022). Developing L2 speaking skills in English-medium EFL higher education. Innovation in Language Learning and Teaching, 16(2), 118-143.